|
Post by Inkku R. on Sept 19, 2021 8:41:48 GMT
PENNILÄ DERBY 2021 @ Kuuvuoren Ratsastuskeskus vOy (Penninge, virtuaalinen Ahvenanmaa) 8.-10.10.2021 Kuuvuoren Ratsastuskeskus vOy järjestää 8.-10. lokakuuta kaikille avoimet jaoksettomat pitkät kenttäratsastuskilpailut. Jaoksettomuus tarkoittaa sitä, ettei ratsastajalla tai hevosella tarvitse olla VRL/VH-tunnuksia. Pennilä Derby on perinteikäs joka syksyinen koko viikonlopun tapahtuma, joka tuo ratsukot läheltä ja kaukaa kilpailemaan syksyn viimeisiin ulkokenttäkilpailuihin. Kauden päätöstä juhlitaan palkintojenjaon jälkeen shampanjan ja cocktailpalojen äärellä. Seuraavaksi tavataankin hallikisojen merkeissä! Paikalla on tietenkin ekspo, jossa pääsee hypistelemään ihania tuoteuutuuksia. Maneesikahvila Cpariolétt palvelee koko kilpailuviikonlopun ajan, meillä myös A-oikeudet. Lue lisää kilpailujärjestelyistämme! Säiden salliessa kilpailut ratsastetaan ulkona areenakentällä, hirmuisen tuulen tai sateen sattuessa siirrymme maneesiin. Kestävyyskoe ratsastetaan pitkällä rantaradalla. Lähtömaksu 20v€ maksetaan toimiston luukulle ennen luokan alkua.
Tervetuloa kilpailemaan ratsastuksen kuninkuuslajissa!
Luokat - Aloittelijaluokka (avoin kaikille) — ko Helppo C, re 60cm, me 50cm *
- Harrasteluokka (avoin kaikille) — ko Helppo C, re 80cm, me 80cm Tuotosluokka: Ohje: liitä osallistumisen yhteyteen lyhyt sanallinen kuvaus (N. 100 sanaa)/kuva ratsukon valmistautumisesta kauden viimeiseen ulkokenttäkilpailuun. Teemana syksy!
- Tutustumisluokka (avoin kaikille) — ko Helppo C, re 90cm, me 90cm
- PIKKUDERBY Helppo (avoin kaikille) — ko Helppo B, re 95cm, me 90cm
- CIC1 (avoin kaikille) — ko Helppo A, re 105cm, me 100cm Tuotosluokka, saat ilmoittautuessasi lisäohjeet (3 eri kategorioiden noppia)
- CIC2 (avoin poneille sk. alle 149cm ja hevosille, ei suomenhevosille) — ko Helppo A, re 110cm, me 100cm
- CIC3 (avoin hevosille, ei suomenhevosille) — ko Vaativa B, re 125cm, me 120cm Tuotosluokka, saat ilmoittautuessasi lisäohjeet (3 eri kategorioiden noppia)
- DERBYLUOKKA CIC4 (avoin hevosille, ei suomenhevosille) — ko Vaativa A, re 125cm, me 120cm
* arpomisjärjestelmä, tuloksiin vaikuttavat päiväkirjamerkinnät ym. ilmoitettava tässä topicissa VIP mennessä. Merkkaamattomien luokkien tulokset arvotaan puolueettomasti arvontakoneella. Derbyn säännöt ♡ Hevonen voi startata kilpailujen aikana korkeintaan kerran. ♡ Tulokset arvotaan puolueettomasti arvontakoneella, ellei toisin ole mainittu. Tulosten arvonnassa käytetään pitkää metodia: ensin lähtöjärjestys, sitten osakoekohtaiset tulokset, joiden yhteenlaskettu pistemäärä ratkaisee kokonaistulokset. Vet check toteutetaan arpomalla, jolloin ainoastaan hylkäykset huomioidaan. ♡ Noppa-luokat: ilmoittautuneet-listalle ilmestyy nopat ja niiden selitykset, joiden perusteella voi VIPiin mennessä palauttaa tuotoksen. Tuloksia ei arvota vaan tuotokset arvostellaan tuomarin toimesta puolueettomasti. Ne, joilta tuotoksia ei VIPiin mennessä ole tullut, arvotaan sijoittuneiden jälkeen. ♡ "Perinteiset" tuotosluokat: tuomari (kilpailujen järjestäjä Irene Raine) arvostelee tuotokset puolueettomasti paremmuusjärjestykseen. Tuloksia ei arvota! ♡ Luokkiin otetaan rajattomasti osallistujia, myös rajattomasti osallistujia / talli. ♡ Luokassa oltava vähintään 3 ratsukkoa, jotta se järjestetään.
Kuuvuorelaiset: ♡ Vastuuhenkilö arpoo ratsut kuuvuorelaisille kilpailijoille ottaen parhaansa mukaan huomioon pituus- ja taitorajoitteet ym. ♡ Luokkatasojen on vastattava ratsastajan tasoa Kuuvuoren ratsastustunneilla. Ulkopuolisten luokkarajoituksia ei tarkisteta!
ILMOITTAUTUNEET Luokka 1 Greta Wilenius - Pikkupellon Cottonsaur Reija Käkiharju - Raivonokonen
Reija Käkiharju - Saariston Pikipihka
Olivia Kavén - Kesamon Jenta Ulrika Zetterman - Slavnyj Kauri Juvanto - Casually Eating Crocs Bea Hallanko - Oneirataxia
Luokka 2Josefina Rosengård - Ugh Fine Rasmus luulee, että palelen. Eihän se ole mikään typerä luulo: on lokakuu ja Penningessä tuulee. Koleuden keskellä valmistelen mustaa tammaa koulukokeeseen ja yritän ajatella, että ei tämä ole sen kummempaa kuin estekisatkaan. Todellisuudessa kenttäratsastus on minulle vierasta maaperää ja hytisen silkkaa jännitystäni, vaikka pitkäaikainen valmentajani, kenttäratsastaja Verneri Kaajapuro, onkin meitä pitkin syksyä harjoittanut.
Olemme askeltaneet kouluohjelman niin moneen kertaan, että on vain Pennan lanausinnon ansiota, ettei se ole piirtynyt pysyvästi kentänpohjaan. Kuulaina syyspäivinä olemme hypänneet maastoesteitä, eikä siinä ole juuri ehtinyt ruskaa ihailla, sillä Pikin kanssa puuha on menoa ja meininkiä. Eivätkä maastoilumme ole rajoittuneet kirkkaisiin, syysauringon värittämiin päiviin: kunnon kenttäratsastajat ovat säänkestäviä, ja vaikka minä oikeastaan olen hemmoteltu esteratsastaja, tänä viikonloppuna aion esittää osani kunnolla, jotta Piki saa loistaa. Rasmus Alsila - Kissmegoodbye Kissen kauden viimeinen ulkokenttäkisa on samalla tamman ensimmäinen pidempi kisareissu: näin kauaksi kotoa se ei vielä koskaan päässyt. Harrasteluokka sinällään on Kisselle helppo, onhan se kisannut kotona tuttaria koko kauden. Toki merituuli tai vaikka erikoisenväriset puomit voisivat saada nuoren hevosen maailman järkkymään sekunneissa, mutta siihen mä en voi kotitreeneistä käsin vaikuttaa. Huipputuloksen sijaan mun tavoitteena onkin saada Kisselle hyvä kokemus pitkistä kisaviikonlopuista ja vieraista olosuhteista. Sitä silmällä pitäen Kissen valmistautuminen kilpailuun ei siis sisällä kouluohjelman kohtien hinkkaamista tai uusintarataharjoituksia. Sen sijaan mä teen tamman kanssa niitä asioita, jotka saavat sen hyvälle tuulelle ja pitävät sen energiatasot sopivina: pitkiä maastolaukkoja syksyisen peltomaiseman halki, taivutteluja Purtsilan rapaisella kentällä matalalla roikkuvien pilvien alla, jumppasarjoja maneesilla sateen hakatessa peltikattoa. Yksityiskohtiin keskittymisen aika olisi myöhemmin, sitten talven pitkinä kuukausina, kun maastoesteistä saattoi enää vain haaveilla. Reija Käkiharju - Räiskyvän Hankivälke Puissa viimeisillään voimilla roikkuvat punertavat lehdet olivat lähes samanväriset kuin Hanskin putipuhtaaksi puunattu karva. Tietenkin rautias ori oli komeamman värinen kuin ne lehdet, muttei nainen voinut olla hymyilemättä sitä miettiessään. Viimeksi Hanskin kanssa täällä Penningessä nainen oli napannut orin kanssa voiton kotiin ja totta kai nainen toivoi saman tapahtuvan myös tänään. Alsilan nimi lähtölistoilla toki vähän sai kulmia kurtistumaan, sillä Reija tiesi miekkosen olevan kova vastus oli sillä millainen hevonen alla tahansa. "Sulla on alla suomenhevonen, muilla puoliverisiä", Oskari mutisi takin kaulukseensa. "Ollaanpa sitä ennenkin voitettu suokilla puoliverisiä, joten oleppa hiljaa siinä", Reija sähähti erittäin murhaavan katseen kera ja vetäisi takkinsa vetoketjun kunnolla kiinni ja yritti olla välittämättä hyytävästä syystuulesta. Hanski ei välittänyt tuulesta. Sitä kiinnosti ympärillä pörräävät hevoset. Sen ratsastajaa kiinnosti voitto. Hanskin kanssa he olivat treenanneet ahkerasti tulevia kisoja ajatellen ja useimmiten harjoitukset olivat sujuneet vallan mainiosti.
Se olikin eri juttu, miten itse kisatilanteessa kävi. Luokka 3 Arne Rosengård - Harlessie
Hilda Vuolasmaa - Kallan Begrime
Reetta Kallio - Kesäyön Auroora Ulrika Zetterman - Gwiazda
Emma Laitinen - Robinson C Julia Autio - Kadon Metsämansikkalakritsi Piia Ihantoja - Vaalaman Vaniljatanko Ada Granstad - Vappulan Ulpukka Lidia Railakka - Marchioness Alina Havia - Rosegarden's Chickadee
Luokka 4Venla Lepistö - Foxfire Sparkles Samuel Vainio - Silverfoxes Hell or Higwater Jemiina Rajala - Heldegrads Romero Sofia Kultasaari - Pähkinäprinsessa Sofia Kultasaari - Rosegarden's Chivalrous Eerika Meriluoto - Hirittopuu
Marshall Kozlov – P.T. Barnum
Jonas Åberg - Raadelman Novelli Emma Laitinen - Cersei Reetta Kallio - Wimmattu Wiljami Ulrika Zetterman - Shirtinez Reetta Kallio - Tähkäpään Peony Milja Malmila - Vilihuiskis
Anttoni Harva - Veleventy Prime Anttoni Harva - Fiendfyre Prime Agnieszka Nadolny - Oizys Prime Ada Granstad - Kadon Husaari Piia Ihantoja - Kadon Opaali Joel Orttenvuori - Kototallin Cha-Cha Veikka Takko - Kototallin Kesy Jonna Vaissalo - Routapirtin Rin Tin Tin
Luokka 5 Janna Heikkilä - Bring me my toast xx HEVOSEN KÄYTÖS kHLW46Q6__OMA FIILIS KILPAILUT8. Epätavallisen tahmea / 5. Loistava / 9. Kisahoitaja unohti pakata satulavyön.
Rasmus Alsila - Bertram HEVOSEN KÄYTÖS OMA FIILIS KILPAILUT_7. OK - ei hyvä eikä huono / 14. Hohhoijaa. Koska tämä loppuu? Kotisohva/treffit/työt/koulukirjat kutsuu... / 17. Voi hitsit... Kaikki muut ratsukot ovat paljon kokeneempia ja hienompia. Epävarmuus kalvaa mieltäsi ja tarttuu ratsuunkin. Perjantaina sataa. Ei niin paljon, että Pennilä Derbyn koulukokeet olisi siirretty areenakentältä maneesiin, mutta kuitenkin sen verran, että kisavaatteet kastuvat läpi ja kun Bran sopivasti astuu lätäkköön, kuravettä loiskahtaa sen kyljille ja mun saappaille asti. Ja koska me ollaan saarella, sinällään harmiton pohjoistuuli puhaltaa kosteiden vaatteiden läpi luihin ja ytimiin. Kentän laidalta Branin ja mun verryttelyä seuraavan Josefinan nutturasta karkaa vähän väliä hiussuortuva, jonka se työntää aina tottuneesti takaisin korvan taakse. Josefina on jo päivän kilpasuorituksensa tehnyt, enkä mä olisi lainkaan pahoillani jos se istuisi sisällä lämmittelemässä, mutta se haluaa tapansa mukaan seurata Braninkin suorituksen.
Mä toivon, että Josefinan läsnäolo tuo meille onnea, sillä mun fiilikseni seurailee pitkälti Ahvenanmaan säätilaa ja joudun vähän väliä patistelemaan itseäni, etten luovuttaisi jo ennen kouluradalle astumista. Bran liikkuu jotenkin mitäänsanomattomasti, ei hyvin eikä huonosti, vähän pitkänä mutta kohtuullisesti kuolaimella, ja sinällään mikään ei ole varsinaisesti vielä menetetty. Mun voitontahto ja kisafiilis on kuitenkin kadonnut jonnekin kuin pisara meitä ympäröivään mereen. Ehkä se johtuu siitä, että Josefinan isä on meidän kanssa samoissa kisoissa ja sen läsnäolo aiheuttaa mussa epämääräistä painetta, tai ehkä siitä että mun paras lataus on jo valunut Kissen suoritukseen harrasteluokassa. Tai ehkä siitä, että mun kilpakumppanien ratsut tuntuvat liikkuvan Brania huomattavasti näyttävämmin ja pyyhältävän ohi oikealta ja vasemmalta. Jopa Jesse Aro, mun pahin kilpakumppani kotitallilta, ratsastaa kirjavaa tammaansa eleettömästi kuin mikäkin Henri Ruoste samaan aikaan kun mä hoputan ohjat pyykkinaruina roikkuen Brania eteenpäin. Kaiken hyvän lisäksi mä olen koko kauden kisannut Branin kanssa kahta tähteä ja musta tuntuu, että mä saatan hetkenä minä hyvänä alkaa ratsastaa väärää koulurataa.
Josefina kuitenkin hymyilee mulle kannustavasti ja taputtaa Brania lavalle, kun meidän vuoro alkaa lähestyä ja mä ratsastan Branin kentältä. Mä yritän pitää sen valoisan hymyn kirkkaana mielessäni, kun kouluradan neljä minuuttia tuntuu neljältä vuodelta ja tuomarin haukankatse fyysisesti kivuliaalta. Onneksi sentään kuraroiskeet eivät niin erotuta Branin jo muutenkin kirjavasta karvasta, ja ehkä sen iloisesti pystyssä sojottavat hörökorvat pelastavat meille muutaman pisteen.
Jesse Aro - Inkstain Vegas HEVOSEN KÄYTÖS OMA FIILIS KILPAILUT 5. Vastahakoinen / 14. Hohhoijaa. Koska tämä loppuu? Kotisohva/treffit/työt/koulukirjat kutsuu... / 20. Tätä fiilistä ei voita mikään! Tänne on tultu voittamaan! JESS! Hyvä me, hyvä meidän tiimi!!
Liekkö se yleinen kisaväsymys vai mikä, sillä normaalisti iloinen ja ystävällinen Inka näytti vain hapanta naamaa kun valmistauduimme Kuuvuoren pihamaalla omaan vuoroomme. Olihan tässä ollut kisatäyteinen kesä ja syksy, joten kai se oli ihan ymmärrettävää, että alkoi jo vähän tympäisemään koko touhu.
Mutta viimeisistä yhteisistä kuukausista oli otettava ilo (?) irti ja koska kenttäkisoja ei koskaan ollut liikaa, halusin osallistua mahdollisuuksien mukaan lähes jokaiseen. Sitä oltiin sitten reissattu Suomessa, Pariisissa ja nyt olimme tosiaan toistamiseen tultu tänne Ahvenanmaalle.
Kisaväsymystä oli myös itsessänikin havaittavissa. Rehellisesti sanottuna ei minuakaan kiinnostanut oikein olla siellä ja olin pari päivää ennen lähtöä ollut jo perumassa meidän osallistumista, sillä olisin mieluummin viettänyt lapsivapaan viikonloppuni kotisohvalla Matilda kainalossani. Mutten kuitenkaan ollut perunut mitään vaan hypännyt Inkan kanssa Kallasta lähteneen porukan kyytiin.
Luojan kiitos Inka kaivoi herneet nenästään ja kun ratsastajakin päätti skarpata, tuli sellainen fiilis, että kyllä me nämä kisat kunnialla vedettäisiin läpi. Nyt ei ollut aika miettiä kuluneen vuoden huonohkoja kisatuloksia vaan lähdettäisiin rinta rottingilla voittamaan todennäköisesti meidän toiseksi viimeiset yhteiset kenttäkisat. Koska jos jo ennen radalle lähtöä ajatteli menevän huonosti, se varmasti meni. Me oltiin Inkan kanssa hyvä pari eikä varmasti annettaisi liian helppoa vastusta muille kilpailijoille! Voitosta me lähdettiin ratsastamaan ja sillä selvä.
Jemiina Rajala - Skywards André HEVOSEN KÄYTÖS OMA FIILIS KILPAILUT 7. OK - ei hyvä eikä huono / 11. Superhyvä, mikään ei saa fiilistä huonoksi! / 16. Puhkut tarmoa ja itsevarmuutta. Tämän luokan voittaisit vaikka takaperin silmät kiinni!
Nikolai Karevaara - Loge SATTUMUKSET HEVOSEN KÄYTÖS KILPAILUT
20. Väärän hevosen satula! / 4. Kuri kateissa / 15. Hermoja kiristää - mutta onnistunut rata pelastaa päiväsi >> Nikolai Karevaaran ja Logen tuotos täällä. Luokka 6 Nella Kajanne - Lumos Sorcerer Marc Di Bianchi - Balaclava xx Sofia Kultasaari - Stormseeker Eerika Meriluoto - Hirittopuu
Rauha Nurmes - Africana xx
Jonas Åberg - Nymeria Alexandre Raine - Grand Visions Reetta Kallio - Derlwen Magic Alexandre Raine - Lunary Illusion Mimosa Pääskysaari - Par Hazard Gabrielle Soini - Echatere Joy Eetu Suontaka - Siarczysty Ion Ekaterina Golovka - Natanya Prime Jacki Cartagena - Cincinnicati Prime Voitto Juvanto - Hamaran Aphrodite
Alina Havia - Shearpantine Aaron Hamara - Howudoin Z Oliver Hamara - Teakettle Ghost Luokka 8 Elias Borg - Cha Cha Cha Irene Raine - Bubblepop Blues Jacki Cartagena - Imprezzei Prime Eetu Suontaka - Yerkey Prime
Oliver Hamara - Bananatheory Veronica Hamara - Artemis
Lähtölistat / tulokset Huom! Hevosen on läpäistävä vet check ennen starttia. ! Arvontakoneena käytettiin Kenttäratsastuskonetta. Tuotosluokkien arvionnissa vaikuttivat luettavuus (= sujuvaa luettavaa, ei suurempia kirjoitusvirheitä, slangi/murre ym. ei rokota pisteitä), sopivuus tilanteeseen ja ohjeistukseen sekä yleinen tunnelma. Luokka 1 lähtijät
01 Reija Käkiharju - Saariston Pikipihka 02 Greta Wilenius - Pikkupellon Cottonsaur 03 Ulrika Zetterman - Slavnyj 04 Bea Hallanko - Oneirataxia 05 Olivia Kavén - Kesamon Jenta 06 Kauri Juvanto - Casually Eating Crocs 07 Reija Käkiharju - Raivonokonen
| Luokka 1 tulokset (arvottu)
1. Bea Hallanko - Oneirataxia (38.2 + 4 + 2.7 = 44.9) 2. Olivia Kavén - Kesamon Jenta (34 + 8 + 14.7 = 56.7) 3. Reija Käkiharju - Saariston Pikipihka (48.6 + 12 + 13 = 73.5) 4. Reija Käkiharju - Raivonokonen (33.5 + 4 + 40 = 77.5) 5. Kauri Juvanto - Casually Eating Crocs (60.6 + 4 + 13.7 = 78.3) 6. Greta Wilenius - Pikkupellon Cottonsaur (53.3 + 8 + 39.7 = 101.1) 7. Ulrika Zetterman - Slavnyj (64.4 + 8 + 44.9 = 117.4)
| Luokka 2 lähtijät
01 Rasmus Alsila - Kissmegoodbye 02 Josefina Rosengård - Ugh Fine
| Luokka 2 tulokset
1. Rasmus Alsila - Kissmegoodbye Ah, ihana, ihana syksy, roikkuvine pilvineen ja ankeine aamuineen. Tässä tuotoksessa syksy näkyy ja tuntuu. Asiallinen ote ja lajituntemus vakuuttavat lukijan. Tiiviissä paketissa paljon asiaa.
2. Josefina Rosengård - Ugh Fine Tuotokseen on saatu hieno tarinanomainen tunnelma, joka tempaisee mukaansa. Syksyn tulon voi tuntea! Lukija jää odottamaan, miten tarina jatkuu. Onnistunut läpiluotaus hetkestä toiseen.
3. Reija Käkiharju - Räiskyvän Hankivälke Tässä tuotoksessa syksy oli vahvasti läsnä! Aivan ihanaa ruskan tunnun kuvailua. Jäin kuitenkin kaipaamaan enemmän itse valmistautumisesta kertovaa osuutta vahvemmin.
| Luokka 3 lähtijät
01 Ulrika Zetterman - Gwiazda 02 Hilda Vuolasmaa - Kallan Begrime 03 Emma Laitinen - Robinson C 04 Reetta Kallio - Kesäyön Auroora 05 Arne Rosengård - Harlessie 06 Piia Ihantoja - Vaalaman Vaniljatanko 07 Julia Autio - Kadon Metsämansikkalakritsi 08 Ada Granstad - Vappulan Ulpukka 09 Alina Havia - Rosegarden's Chickadee 10 Lidia Railakka - Marchioness
| Luokka 3 tulokset
1. Julia Autio - Kadon Metsämansikkalakritsi (41.6 + 8 + 15 = 64.6) 2. Arne Rosengård - Harlessie (46.4 + 12 + 6.8 = 65.2) 3. Reetta Kallio - Kesäyön Auroora (50.5 + 8 + 7.1 = 65.6) 4. Alina Havia - Rosegarden's Chickadee (52.9 + 8 + 6 = 66.9) 5. Emma Laitinen - Robinson C (33.3 + 4 + 32.3 = 69.7) 6. Ada Granstad - Vappulan Ulpukka (66.9 + 8 + 5.4 = 80.3) 7. Lidia Railakka - Marchioness (63.6 + 4 + 18.3 = 85.9) 8. Piia Ihantoja - Vaalaman Vaniljatanko (72.8 + 8 + 13.3 = 94) 9. Ulrika Zetterman - Gwiazda (60.9 + 4 + 38.5 = 103.3) 10. Hilda Vuolasmaa - Kallan Begrime (53.1 + 12 + 42.1 = 107.2)
| Luokka 4 lähtijät
01 Jemiina Rajala - Heldegrads Romero 02 Samuel Vainio - Silverfoxes Hell or Higwater 03 Venla Lepistö - Foxfire Sparkles 04 Sofia Kultasaari - Pähkinäprinsessa 05 Eerika Meriluoto - Hirittopuu 06 Sofia Kultasaari - Rosegarden's Chivalrous 07 Marshall Kozlov – P.T. Barnum 08 Reetta Kallio - Tähkäpään Peony 09 Jonas Åberg - Raadelman Novelli 10 Emma Laitinen - Cersei 11 Ulrika Zetterman - Shirtinez 12 Reetta Kallio - Wimmattu Wiljami 13 Milja Malmila - Vilihuiskis 14 Anttoni Harva - Veleventy Prime 15 Ada Granstad - Kadon Husaari 16 Veikka Takko - Kototallin Kesy 17 Piia Ihantoja - Kadon Opaali 18 Anttoni Harva - Fiendfyre Prime 19 Agnieszka Nadolny - Oizys Prime 20 Joel Orttenvuori - Kototallin Cha-Cha 21 Jonna Vaissalo - Routapirtin Rin Tin Tin
| Luokka 4 tulokset
1. Reetta Kallio - Wimmattu Wiljami (30.8 + 4 + 8 = 42.8) 2. Anttoni Harva - Fiendfyre Prime (48.2 + 4 + 2.8 = 55) 3. Sofia Kultasaari - Pähkinäprinsessa (34.3 + 20 + 7.5 = 61.8) 4. Milja Malmila - Vilihuiskis (46.5 + 4 + 16.2 = 66.7) 5. Samuel Vainio - Silverfoxes Hell or Higwater (53.8 + 4 + 15.3 = 73.1) 6. Anttoni Harva - Veleventy Prime (50.5 + 4 + 21.6 = 76.1) 7. Eerika Meriluoto - Hirittopuu (70.9 + 4 + 8.2 = 83) 8. Venla Lepistö - Foxfire Sparkles (72.3 + 4 + 7.7 = 84.1) 9. Jonas Åberg - Raadelman Novelli (55.8 + 8 + 21.8 = 85.6) 10. Ada Granstad - Kadon Husaari (46.6 + 16 + 26.1 = 88.7) 11. Jemiina Rajala - Heldegrads Romero (70.9 + 16 + 6.2 = 93.1) 12. Jonna Vaissalo - Routapirtin Rin Tin Tin (58.9 + 4 + 35.9 = 98.8) 13. Marshall Kozlov – P.T. Barnum (67.9 + 4 + 30.4 = 102.2) 14. Joel Orttenvuori - Kototallin Cha-Cha (65.9 + 8 + 32.1 = 106) 15. Ulrika Zetterman - Shirtinez (40.5 + 20 + 49.4 = 109.9) 16. Agnieszka Nadolny - Oizys Prime (66.2 + 4 + 39.8 = 110.1) 17. Sofia Kultasaari - Rosegarden's Chivalrous (68.8 + 4 + 40.6 = 113.4) 18. Veikka Takko - Kototallin Kesy (65 + 12 + 40.7 = 117.7) 19. Piia Ihantoja - Kadon Opaali (72.8 + 20 + 26.5 = 119.3) 20. Emma Laitinen - Cersei (66.5 + 8 + 48.3 = 122.8) 21. Reetta Kallio - Tähkäpään Peony (66.4 + 20 + 42.9 = 129.4)
| Luokka 5 lähtijät
01 Jesse Aro - Inkstain Vegas 02 Jemiina Rajala - Skywards André 03 Janna Heikkilä - Bring me my toast xx 04 Rasmus Alsila - Bertram 05 Nikolai Karevaara - Loge
| Luokka 5 tulokset
1. Nikolai Karevaara - Loge Ensinnäkin, tähän tarinaan on panostettu uskomattoman paljon! Vetää ihan sanattomaksi. Aivan mahtavaa nähdä, että Kuuvuoren kilpailut inspiroivat tällaisiin sfääreihin. Tarina tempaa lukijan mukaansa kuin hyvä kirja, jota ei vaan malta laskea käsistään ennen kuin sen on lukenut kannesta kanteen. Kertomus kuljettaa lukijan läpi selkeän kokonaisuuden muodostavan ajatuksenjuoksun ja kirjavan tunneskaalan. Tätä lukiessa ei voi olla hörähtämättä ääneen! Juonessa punoutuu hienosti menneisyys nykyhetkeen, joka antaa tarinalle sopivan realistisen säväyksen. Lukijalle tulee tunne, että kuuluisuudestaan huolimatta ratsastajalla on jalat tukevasti maassa. Tätä olisi voinut lukea vaikka sen kokonaisen kirjan verran; pituus ei haittaa laisinkaan, päin vastoin, tulee tunne että tämähän loppui ihan kesken. Lukija elää mukana niin kisajännityksessä kuin vanhojen tuttujen näkemisen tunnemyräkässä. Kokonaisuus on kerta kaikkiaan onnistunut, arpoja kekseliäästi hyödyntäen. Tarina kulkee kuitenkin omia teitään, eikä suinkaan ole rajoittunut arpojen ympärille. Sen sijaan kirjoittaja on napannut niistä inspiraation, mikä niiden pohjimmainen tarkoitus tietenkin onkin. Lisäpisteitä ropisee miljöön ja Kuuvuoren tuntemuksesta; kirjoittaja on selkeästi panostanut aikaansa myös kilpailupaikkaan tutustumiseen, jopa henkilöitä myöden. Tästä tuotoksesta on vaikeaa löytää mitään rakentavaa palautetta, mutta kappalejako parin virkkeen välein tekee kiireisen tunnelman. Toisaalta, kiireinen tunnelma sopii kiireiseen kisapäivään kuin nenä päähän! Tämä tuotos on ehdottomasti pokaalinsa arvoinen.
2. Rasmus Alsila - Bertram Tarina saa lukijan hymyilemään useaan otteeseen; tunnelma on saatu erittäin hyvin taltioitua selkeäksi kokonaisuudeksi. Tässä on onnistuttu hyvin kuvaamaan sitä, ettei aina kilparadalle lähdetä hymyssä suin ja valmiina voittamaan. Samalla tukijoukkojen merkitys korostuu, eikä kotitallin väkeäkään unohdeta. Oikein onnistunut arpojenkäyttö. Erityismaininta erinomaisesta miljöön hyödyntämisestä!
3. Jesse Aro - Inkstain Vegas Hienosti hyödynnetty arpojen antamaa ehkäpä jopa hieman ristiriitaista lähtökohtaa. Mutta niinhän se usein oikeassakin elämässä on, kaikki ei aina ole mustavalkoista. Ratsastajan ajatusten myötä käydään läpi sujuva draaman kaari, lukijana olisi halunnut nauttia koko matkasta aina palkintojenjakoon saakka! Tässä tuotoksessa realismi on aivan omaa luokkaansa, menemättä kuitenkaan piiruakaan yli äyräiden. 4. Jemiina Rajala - Skywards André (arvottu, ei tuotosta) 5. Janna Heikkilä - Bring me my toast xx (arvottu, ei tuotosta)
| Luokka 6 lähtijät
01 Nella Kajanne - Lumos Sorcerer 02 Eerika Meriluoto - Hirittopuu 03 Sofia Kultasaari - Stormseeker 04 Marc Di Bianchi - Balaclava xx 05 Rauha Nurmes - Africana xx 06 Alexandre Raine - Grand Visions 07 Reetta Kallio - Derlwen Magic 08 Alexandre Raine - Lunary Illusion 09 Jonas Åberg - Nymeria 10 Mimosa Pääskysaari - Par Hazard 11 Gabrielle Soini - Echatere Joy 12 Eetu Suontaka - Siarczysty Ion 13 Jacki Cartagena - Cincinnicati Prime 14 Ekaterina Golovka - Natanya Prime 15 Voitto Juvanto - Hamaran Aphrodite 16 Oliver Hamara - Teakettle Ghost 17 Alina Havia - Shearpantine 18 Aaron Hamara - Howudoin Z
| Luokka 6 tulokset
1. Alexandre Raine - Grand Visions (31.8 + 0 + 4.9 = 36.7) 2. Oliver Hamara - Teakettle Ghost (37.1 + 0 + 21.9 = 59.1) 3. Rauha Nurmes - Africana xx (61.5 + 0 + 1.5 = 63) 4. Mimosa Pääskysaari - Par Hazard (39 + 20 + 5 = 64) 5. Jonas Åberg - Nymeria (57.4 + 0 + 14.5 = 72) 6. Jacki Cartagena - Cincinnicati Prime (41.8 + 16 + 21.4 = 79.2) 7. Voitto Juvanto - Hamaran Aphrodite (28.7 + 20 + 34.5 = 83.2) 8. Eerika Meriluoto - Hirittopuu (54.4 + 4 + 26.2 = 84.6) 9. Sofia Kultasaari - Stormseeker (48.7 + 4 + 33.9 = 86.5) 10. Aaron Hamara - Howudoin Z (72.9 + 8 + 10 = 90.9) 11. Marc Di Bianchi - Balaclava xx (43.4 + 8 + 39.8 = 91.2) 12. Reetta Kallio - Derlwen Magic (44.2 + 16 + 35.2 = 95.4) 13. Alina Havia - Shearpantine (42.4 + 16 + 44.7 = 103.1) 14. Ekaterina Golovka - Natanya Prime (73.7 + 0 + 33.2 = 106.9) 15. Gabrielle Soini - Echatere Joy (57.6 + 8 + 42.9 = 108.5) 16. Alexandre Raine - Lunary Illusion (47.3 + 12 + 51 = 110.2) 17. Eetu Suontaka - Siarczysty Ion (62.8 + 12 + 38.4 = 113.2) 18. Nella Kajanne - Lumos Sorcerer (74.8 + 8 + 33.2 = 116)
| Luokka 7 lähtijät | Luokka 7 tulokset | Luokka 8 lähtijät
01 Elias Borg - Cha Cha Cha 02 Irene Raine - Bubblepop Blues 03 Jacki Cartagena - Imprezzei Prime 04 Eetu Suontaka - Yerkey Prime 05 Veronica Hamara - Artemis 06 Oliver Hamara - Bananatheory
| Luokka 8 tulokset
1. Veronica Hamara - Artemis (31.3 + 4 + 3.5 = 38.8) 2. Irene Raine - Bubblepop Blues (33.5 + 0 + 9.5 = 43) 3. Jacki Cartagena - Imprezzei Prime (38.9 + 4 + 20.1 = 63.1) 4. Eetu Suontaka - Yerkey Prime (49.8 + 8 + 12.7 = 70.5) 5. Oliver Hamara - Bananatheory (73.7 + 8 + 16 = 97.7) 6. Elias Borg - Cha Cha Cha (56 + 8 + 48.6 = 112.6)
|
Palkintojenjako
Kiitos kaikille osallistuneille ja erityisiso kiitos tuotosluokissa kilpailleille! Tarinaluokat olivat tasokkaita ja tuotoksiin oli panostettu. Nämä kilpailut oli ilo järjestää ja vielä suurempi positiivinen yllätys oli paitsi osallistujien määrä viime hetkeen saakka, kuin myös tuotosten määrä ja laatu.
Pennilän Pikkuderby #1 oli suomenhevosten juhlaa!
PIKKUDERBY 1. Reetta Kallio - Wimmattu Wiljami PIKKUDERBY 2. Anttoni Harva - Fiendfyre Prime PIKKUDERBY 3. Sofia Kultasaari - Pähkinäprinsessa PIKKUDERBY 4. Milja Malmila - Vilihuiskis
1. Ruusuke + 1500v€ 2. Ruusuke + 1000v€ 3. Ruusuke + 500v€ 4. Ruusuke + 300v€
Pennilän Derbyn voittajaratsukko vuonna 2021 Veronica Hamara - Artemis! Toiseksi ratsastasi tiukassa kilpailussa Irene Raine - Bubblepop Blues.
1. Ruusuke & Loimi + 3500v€ 2. Ruusuke + 1000v€
Muiden luokkien sijoittuneille: 1. Ruusuke + 250v€ 2. Ruusuke + 150v€ 3. Ruusuke + 100v€ 4. Ruusuke + 50v€
Ensi keväänä Kuuvuoren ulkokauden avaa Kuuvuoren Malja. Sitä ennen kilpaillaan hallimaastoesteiden parissa. Pysy kuulolla - nähdään taas kilpailujen merkeissä!
Palkintoloimet Ravivaruste, ruusukkeet Equestrian Prosta. ··············································
|
|
Mimosa
Ihan Kuutamolla
|
Post by Mimosa on Oct 5, 2021 10:16:43 GMT
Luokka 6 Mimosa Pääskysaari - Par Hazard
|
|
|
Post by Käkiharjut on Oct 7, 2021 19:33:43 GMT
Luokka 1 Reija Käkiharju - Raivonokonen Reija Käkiharju - Saariston Pikipihka
Luokka 2 Reija Käkiharju - Räiskyvän Hankivälke Puissa viimeisillään voimilla roikkuvat punertavat lehdet olivat lähes samanväriset kuin Hanskin putipuhtaaksi puunattu karva. Tietenkin rautias ori oli komeamman värinen kuin ne lehdet, muttei nainen voinut olla hymyilemättä sitä miettiessään. Viimeksi Hanskin kanssa täällä Penningessä nainen oli napannut orin kanssa voiton kotiin ja totta kai nainen toivoi saman tapahtuvan myös tänään. Alsilan nimi lähtölistoilla toki vähän sai kulmia kurtistumaan, sillä Reija tiesi miekkosen olevan kova vastus oli sillä millainen hevonen alla tahansa. "Sulla on alla suomenhevonen, muilla puoliverisiä", Oskari mutisi takin kaulukseensa. "Ollaanpa sitä ennenkin voitettu suokilla puoliverisiä, joten oleppa hiljaa siinä", Reija sähähti erittäin murhaavan katseen kera ja vetäisi takkinsa vetoketjun kunnolla kiinni ja yritti olla välittämättä hyytävästä syystuulesta. Hanski ei välittänyt tuulesta. Sitä kiinnosti ympärillä pörräävät hevoset. Sen ratsastajaa kiinnosti voitto. Hanskin kanssa he olivat treenanneet ahkerasti tulevia kisoja ajatellen ja useimmiten harjoitukset olivat sujuneet vallan mainiosti. Se olikin eri juttu, miten itse kisatilanteessa kävi.
Luokka 8 Oskari Käkiharju - Hohenzoller Ion
|
|
|
Post by Inkku R. on Oct 8, 2021 8:26:59 GMT
Tulokset tulleet! Luokka 7 peruttiin vähäisen osallistujamäärän vuoksi, mutta kaikki muut luokat saatiin pidettyä onnistuneesti. Suurkiitos kaikille mukana olleille! :-)
|
|